Kundservice

  • Service en support

    Neem contact met ons op als u ondersteuning en advies nodig hebt bij de keuze van een product of bij de installatie. Wij helpen u graag bij het vinden van de optimale oplossing. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, verzoeken wij u het productnummer/serienummer bij de hand te houden als u contact met ons opneemt. Alle apparaten zijn voorzien van een typeplaatje met het serienummer, normaal gesproken in het filter of op de buitenkant van het apparaat.

  • Op de producten van Corroventa wordt standaard twee jaar garantie geboden

    We weten dat kwaliteit en betrouwbaarheid door onze klanten worden gewaardeerd. Op alle producten van Corroventa wordt een machinegarantie van ten minste 2 jaar geboden voor ontwerp-, materiaal- of productiefouten in het product. Het is mogelijk de garantieperiode voor bepaalde producten bedoeld voor vaste installatie te verlengen.

    DIT VALT NIET ONDER DE GARANTIE

    De garantie van Corroventa geldt uitsluitend voor zogenaamde oorspronkelijke defecten. Verbruiksartikelen als filters e.d. vallen hier niet onder. Ook de volgende zaken vallen niet onder de garantie:

    • Val- of transportschade of andere schade door inwerking van buitenaf
    • Reparaties van producten die onjuist zijn geïnstalleerd
    • Reparatie van producten zonder serienummer of aankoopbewijs
    • Reparatie van producten die bij overstromingen zijn gevuld met water
    • Reparatie van apparaten die zijn aangepast op een onjuiste en niet door Corroventa goedgekeurde wijze
    • Ophalen van apparaat
    • Vrachtkosten naar Corroventa

    Als een product stukgaat

    Bel Corroventa bij vragen of problemen met een product. Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, verzoeken wij u om bij het contact het serienummer van het product bij de hand te houden en een korte beschrijving te geven van het probleem. Alle apparaten zijn voorzien van een typeplaatje met het serienummer, normaal gesproken in het filter of op de buitenkant van het apparaat. Indien het probleem niet telefonisch kan worden verholpen, moet het product mogelijk worden geretourneerd; dit gebeurt na een telefonische afspraak.
    Een eventuele onder de garantie vallende reparatie moet vervolgens worden uitgevoerd door de servicewerkplaats van Corroventa. Wij verzoeken u om – vóór een storingsmelding/reclamatie voor uw defecte product – de gebruiksaanwijzing door te lezen en zo mogelijk te controleren of alle instellingen juist zijn. Neem contact met ons op om de oorzaak voor het defect te bepalen en te besluiten wat er gedaan moet worden. Zo voorkomen we dat er producten zonder defect worden ingezonden voor service. Gebruik indien mogelijk de oorspronkelijke verpakking als het product vervoerd moet worden.
    Schade wordt door transportbedrijven niet vergoed als het product slecht verpakt is. Om het storingzoeken te vereenvoudigen, dient u een nauwkeurige beschrijving van het defect bij het apparaat te voegen.

    TRANSPORTKOSTEN

    Vrachtkosten voor het transport van en naar Corroventa zijn voor rekening van de klant. Indien het product onder de garantie valt, betaalt Corroventa de kosten voor het transport retour naar de klant.